2013年5月12日日曜日

Cyawan-mushi



だいぶご無沙汰してしまいましたー、Sayakaです。
皆さんお元気ですかー?
NYはながーい冬がやっと終わり、なんだか春を通り越して夏の予感!

茶碗蒸しをロバートに作ってあげたいな、と考えていたら母から誕生日プレゼントにとってもかわいいルクルーゼの器をもらいました♪かなり嬉しいプレゼント!
早速茶碗蒸しを作りましたよー 
昆布、かつお、しいたけでだしを濃い目にとって、具はただありもので、さといもとれんこんとしいたけ。ロバートさんも気に入ってくれた様子。
同じく母からのプレゼントの桜ごはんと頂きました。桜の香りがほんのりしておいしかった。うーん日本のお花見が恋しいなあ。
あとうららちゃんから頂いたとろろ昆布(とってもおいしいよ!)をのせたお味噌汁と、れんこんキンピラ。キンピラはこれまたうららちゃんから頂いたごま油を使いました。いいごま油ってやっぱり香り高くて違うよーありがとう~







Hi~! This is Sayaka. Long time!

Finally in NY, winter has passed and we welcome summer, skipping spring!

My mom sent me beautiful birthday presents, Le Creuset bowls and cherry blossom rice and more! Thanks mom~! I love them!

I cooked Robert Cyawan-mushi. I don't know what you call it in English... Its texture is like pudding, but salty..
Make soup stock with konbu, dried mushrooms, and bonito flake, then combine with egg softly. Season with salt, sake, soy sauce, and mirin. Steam vegetables with a little bit of soup stock, soy sauce, and mirin until they are cooked. Put the vegetables in cups and add the eggy soup in them, then steam about 10 min.
Try it out~!

Talk to you soon!





0 件のコメント:

コメントを投稿