2013年1月13日日曜日

New Year meal

Sayakaです!
遅ればせながら新年明けましておめでとうございます。
2013年が皆様にとって良い一年になりますように!

Ulalaちゃん御節のPostありがとう~ さすがUlala家だね。完璧な御節~ 食材から自分の家で作ったものを使えるなんて本当に贅沢だね!私も食べにお邪魔したい~

またお正月にみんなで集まって食事っていうのが楽しいんだよね。日本のお正月の雰囲気って大好き。年越しそばを食べて、お寺に鐘つきに行って、紅白を見て、新年明けてみんなで御節を食べてカードゲーム。そして着物を着て初詣! NYに来てから3年、日本でお正月を過ごしていないけど、本当に恋しい。

私たちは友人宅でNew Year Partyをしました。今年は御節は数品しか作らなかったんだけど、お正月に作った料理をご紹介します。



Happy new year to all!

Ulala's Osechi (Japanese traditional new year meal) looks amazing! It is the way how Japanese traditional new year supposed to be! 

I love Japanese new year customs. We get together on 31st, eat toshikoshi-soba, go to temple to ring the bell, watch new year TV. Then new year, visit relatives and eat Osechi all together. And play card games, visit a shrine wearing kimono. New Year is the biggest event for Japanese people and I love it. I miss Japanese new year!

I didn't make so much osechi but let me introduce my new year party dishes!


Inari-sushi

お稲荷さん
野菜を煮た煮汁が残ったのでそれで煮てみました。

















Osekihan-Chest nuts and red bean sticky rice
お赤飯。今年はちょっと贅沢に栗も入れてみました!





Vegetable nishime
野菜のお煮しめ。御節の中で一番好き。



Cod fish saikyo miso yaki --- Tataki gobo

たらの西京焼きを漬けました。おいしかったけど、一晩つけたけど結構みそがしみ込んで辛めだったの。あと、漬けたあとのお味噌ってみんなどうしているのかな?生魚を漬けてるからなんとなく他の料理に使うのは気が引けて捨ててしまったのだけどもったいなくって。
お二人さん何かアドバイスあったら教えてください!

そしてみょうがの巻き寿司とたたきごぼう。

それぞれの御節料理にはいろんな意味があって、幸福幸運を願って一年の初めに食べるという日本の文化は素晴らしいと思うよ。

 Each osechi dish has a meaning. For example, lotus roots has a lot of holes, so it means we can see the future well. or burdock has long root, that means stabilize your life. We eat Osechi wishing a great year.
When I get a chance, I would love to introduce each meal meaning because I think it is very beautiful.

0 件のコメント:

コメントを投稿